25 Temmuz 2009 Cumartesi



Bilirsiniz ki,Türkiye birçok zaman eleştirilen bir ülke olmuştur.Siyasetten ekonomiye,sosyal yaşamdan kültüre,ilişkilere kadar herşey sorgulanır ve eleştirilir.Sürekli de şikayet edilen noktalar vardır.Ve bu konuşmaların sonucu da genellikle AB'ye girme noktasına gelir.

Ülkemizde,ne yazık ki,az da olsa,cesaretli köşe yazarları,karikatürcüler vadır.Ve onlar,tüm risklere rağmen,birçok gerçeği acımasızca da eleştiriler.

Bende,nette gezindiğim anların birinde,Hürriyet'in sayfasında bir karikatüre denk geldim ve bunu site de yazmayalıyım dedim.

Karikatürde anlatılan aslında,Türkiye'nin klişeleşmiş konularından biridir.Ekmek çalan hapislerde sürünür adam öldüren çıkıverir diye de kalıplaşmış yorumlar gelir.

Peki,bu yorumların kalıplaşmasını sağlayan bizlermiyiz,bu noktalare getirenler mi yoksa bilmediğimiz bir topluluk var mı?

Bununda ötesinde,madem göze çarpalar eksikliklerimiz var,neden düzeltilmeye çalışılmaz ben bunu çok merak ediyorum.Kanallarda hergün bir tane ekonomi uzmanı saatlerce konuşur ama ekonomide bişey değişmez.Yada devlet başındakilerden her zaman şikayet edilir ama seçen de bizizdir.Bunun örnekleri arttırmamız mümkün tabi.

Benim,burdan söylemek istediğim tek şey,elimizdekilere sahip çıkabilmemiz.Uzaktan konuşmakla değil,elimizi taşın altına koyarak bişeyleri çözebiliriz gibi grliyor bana...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder