30 Kasım 2009 Pazartesi

BU AY ÖZGÜRÜZ


Ben önümüzdeki 30 günü özgürlük ayı olarak ilan etmek istiyorum. Çünkü, hepimizin bence biraz rahatlamaya ihtiyacı var.

Hepimiz haberleri izliyoruz,gündemi izliyoruz bu arada bire çoluk çocuk ve eşlerle ilgileniyoruz.

Ben inanın düşündükçe hanımların işini daha zor görmeye başladım ve hep öğrenci olarak kalayım diye de düşündüm. Ama kurlalar burada da karşımıza çıkıyor. Ne kadar genç olursak olalım malum yaş geçiyor. Hep 21 de kalamıyoruz. Zaten bir süre sonra da okul gönderiyor e hoş olmuyor.


Hanımlara neden daha çok üzülmeye başladım biliyor musunuz?  Hemen söyleyeyim pardon sıralayayım :

 Ev hanımları için;
  1. Sabah sevgili kocamıza kahvaltı hazırla
  2. Çocuğu okula hazırla
  3. Mümkünse bu iki maddeyi aynı anda yap
  4. Sevgili kocanın dağınıklığı topla
  5. Bütün evi temizle,çocuğun odasını topla (üstüne azar yeseniz bile),ütü temizlik...
  6. Akşam yemeğini hazırla
  7. Gelen misafiri ağırla ( tabi önceden hazırlık yapılmalı onları maddeleyemedim)
  8. Misafirin dağınıklığını topla
  9. Kayınvalideyi ihmal etme
  10. Akşam yemeği hazırla
  11. Sevgili kocayı güler yüzle karşıla
  12. Akşam yemeğini hazırla
  13. Akşam yemeğini topla
  14. Çocuğun ödevlerine yardım et
  15. Sevgili kocaya su getir
  16. Sevgili kocaya çay hazırla
  17. Sevgili kocaya tv kumandasını uzat
  18. Meyve soy
  19. Çay bardaklarını topla
  20. Çocuğu yatır
  21. Kocayı yatır
  22. Kilo alma
  23. Bakımlı bir kadın ol


Ekstralar:
  1. Gündemi takip et
  2. Çocuğun toplantısına git
  3. Annelere ziyarete git
  4. Günlere katıl

Evet hanımlarının genel programlarını yeterince özetledim sanki. Lütfen eksik yada fazla yazın mail atın. Bende bilmediklerimi öğreneyim ki kararlarımı doğru alayım 

Gelelim çalışan bayanlara. Onlar için daha mı fazla üzülmeliyim bilemedim.



1.   Sabah sevgili kocamıza kahvaltı hazırla
2.   Çocuğu okula hazırla
3.   Mümkünse bu iki maddeyi aynı anda yap
4.   Sabah işe geç kalma
5.   Patronun istediği raporları hazırla
6.   Evdeki yardımcıyı kontrol et (eğer varsa)
      7.   Sevgili kocayı ara faturaları hatırlat
      8.   Toplantıya yetiş
      9.   İş yerinde tartışmalarını yap
      10. Eve gel sofrayı hazırla
      11. Sofrayı topla
      12. Çocuğun ödevlerine yardım et
  1. Çocuğun ödevlerine yardım et
  2. Sevgili kocaya su getir
  3. Sevgili kocaya çay hazırla
  4. Sevgili kocaya tv kumandasını uzat
  5. Meyve soy
  6. Çay bardaklarını topla
  7. Çocuğu yatır
  8. Kocayı yatır
  9. Yardımcı kadına yapacakları için not hazırla
  10. Yapılanları kontrol et
  11. Şişmanlama kilona dikkat et
  12. Bakımlı kadın ol

Ben bunun devamında ekstra yazmak istemiyorum. Ve bütün bunların yanında gündemi takip et ve kültürlü bilgili bir eş ol.





Peki gündem de ne var? Haydi bir de ona bakalım...

  1. Domuz gribi
  2. Kürt açılımı (birçok açılım)
  3. PKK sınırı geçti,halk karşılama yaptı,DTP açıklamada bulundu.
  4. Amerikan Havacılık ve Uzay Dairesi(NASA) ayda su bulma umuduyla ayı bombaladı.

  1. Ülkühan 500 bin kazandı.
  2. GS 3-1 FB’ye yenildi. Maçta korkunç kavgalar yaşandı.
  3. Hülya Avşar açılımdan konuştu,tv teklifleri arttı.
  4. Deniz Seki tahliye oldu.
  5. Cem Uzan yurt dışına kaçtı.
  6. TRT, radyo,televizyon gibi görüntülü ve fm özelliği cihazlara,ödenen vergide zam yaptı.
   11. Deniz Seki'nin konseri
   12. Evlilik programları

Daha fazla saymak istemiyorum yine. Çünkü, bir tane iç açıcı haber okudunuz mu başlıklar arasında? Evet iyi haber Ülkühan 500 bin kazandı. Ama hiçbirimizin cebine girmeyeceğine göre etkili değil değil mi? Yada Deniz Seki’nin tahliye olması? Herhalde hiçbirimiz bu durumu kutlamamışızdır.

Biz bayanlara iş güç arasında bir de ayrıca stres yükleniyor,doğru mu?
Ancak bir gerçek daha var ki,bunlardan kaçamayız. Çevremizde olan biteni takip etmeli,ona göre planlarımızı yapmalıyız. Elimizi eteğimizi çekerek yaşayamayız. Ve, sosyal aktivitelerimiz ise,maddi olanaklar ve zamanla sınırlanıyor. Peki ne yapıcaz?

Evet,yeter yoruldum diyen herkes için bu ay tatil diyorum. Nasıl mı? Biliyorum ki elbette hiçbir patron 1 ay izin vermez çalışanına durduk yerde. O zaman şöyle yapıyoruz?




1 ay boyunca sadece temel görevlerimizi minimum derece yapıyoruz. Her akşam, ziyafet,çekmek zorunda değilsiniz. Bir gün makarna,bir gün başka pratik yemeklerle geçiştirin. Eşinize söyleyin dışarıda yemek yiyin. Anneniz veya kayınvalideniz işlerinizde siz yardımcı olsun. Yemekten sonra uzatın ayaklarınızı yatın dizi izleyin ya a magazin programı. Belgeseller balıklar falan mesela su altı belgeselleri. Hafta sonları alışveriş mağazalarını dolaşın.

Çocuğun ödevlerinde çocuğunuz ya da eşiniz sorumlu olsun. Eve gelen kadın ne isterse onu yapsın. ( Onun da bu tatilden yararlanma hakkı var dimi J )

Okuyamadığınız bütün kitapları okuyun,bütün filmlere gidin.

Düşünmesi bile çok güzel çok güzel değil mi? O zaman mümkün oldukça kendinizi ödüllerin ve isteklerinizi ertelemeden, meraklar içinde kalmadan yön verin hayatınıza.

Yaşamın tadını çıkarın,hayata dair hiçbir şeyi atlamayın. Sorumluluklarınıza rağmen es geçmeyin hiçbir şeyi.

Sevdiklerinize sürprizler hazırlayın. Yemeklerinizi, görev gibi değil, birer yaratıcılık olarak,yetenek olarak sunun.

Ve en önemlisi kendinizi ihmal etmeyin...

Bu yazımla yada diğer yazılarımla ilgili fikirlerinizi mail adresimle paylaşabilirsiniz. Paylaşın ki, hem fikirlerinizi alma şansım olsun, hem de yazılarımda interaktif bir ortam yaratalım...

Herkese mutlu aylar ve iyi tatiller :)
Sevgilermle...



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder