2 Kasım 2009 Pazartesi

BİR ZAMANLAR





Bir aleme indim yalnız
Yerde toprak, gökte yıldız
Bir yan susuz bir yan deniz





Ajda Pekkan'ın kardeşi olan Semiramis Pekkan'da bir dönem şarkılarıyla seslendi herkese. Issız Adam filminden sonra tekrar gündeme gelen "Bana Yalan Söylediler" bana göre seçilmiş şarkılarının arasında.

Bana yalan söylediler
Bana yalan söylediler
Kaderden bahsetmediler



 Peki ya bugünlerde... Kaderden söz etmeden yapabiliyor muyuz? Ya da kader diye bir şey var mı?
Bana göre kader,Tanrı'nın bize sunduğu iki yoldan biri. Şöyle ki; bir öğrenci ne kadar çalışırsa o kadar yüksek not alır,çalışan biri akademik olarak ne kadar çalışırsa o kadar başarılı olur. Ama aile seçimi,eş seçimi v.b gbi noktalar kader devreye giriyor diye düşünüyorum. Tanrı her zaman 2 yol sunuyor. Ve yaşadığınız olaylar öle gelişiyor ki,verdiğiniz kararları kendiniz vermiş olduğunuzu zannetseniz de,karşınıza çıkan olaylar aldırtmıştır size bazı kararları. İşte bana göre kader bu. Teslimiyet değil,kontrollü teslimiyet...

Bana gel diye geldiyebilsen
Sana aşkımı anlatabilsem
Yine maziye maziye dönsem
Senin aşkına hiç doyum olmaz
Türk Filmlerinin kötü kadın profili Lale Belkıs. Mankenlikten oyunculuğa başarıyla geçiş yapmış ve sanatını müzikle süslemiş bir oyuncu Lale Belkıs.
Günümüz de,mankenden şarkıcı olur mu? sorusu oldukça gündem oluşturan ve sürekli ekranlarda cevabı aranan önemli sorulardan. Şimdi,bu örneğe bakınca olur tabii diyenleriniz olabilir. Ya da olmaz diyenler.
Bana göre,olur da olmaz da. O zaman ki sanatçılar, gerçek bir eğitim alarak çıkıyorlarmış insanların karşısına. Peki ya bugün? Mankenlikte zamanı dolan kendin ya müziğe atıyor ya da oyunculuğa. Çünkü,artık kriter,uygun bir fizik. Eline yüzüne bakılıyorsa her iş yapabilir. Türkan Şoray'da hoş bir kadın. Hatta beste bile yapıyor. Şarkı söylemişliğide var.Hatta filmlerinden birinde kendi sesinde söylemiştir rolündeki şarkıyı.Ya da  Hülya Koyiğit saheneye çıkan önemli oyunculardan. Ancak,bu isimler,her konuda ciddi bir eğitim alan usta sanatçılar.Bugünu zaten hepimiz biliyoruz.









Gözümdeki ateş kalbimi yakınca.. 
                                                                  Sandımkı aşkımız ömür boyunca! 
                                                                  Meğer bu bir oyunmuş kolay oynanan 
                                                                  Beni sevdığın varya o bile yalan..!
 
                                                                 Yalan Yalan Yalann Yalan ...
 
 
Yeliz,ikinci kez parlayan ve sesiyle büyüleyen unutulmaz sanatçılardan. Özellikle de bu şarkısı
benim çok hoşuma gidenlerden. Ancak,bu şarkıda üzüldüğüm şarkılardan biri. Neden mi? 
Çünkü kirletiyoruz. Biraz gündem yarattı mı,tutuldu mu hemen piyasaya düşüyor hepsi.
 


                                            Bir akşam gözünde aşk tütrese
                                            Geçmiş günler aklından geçerse
                                            Kalbin bomboş ümütler biterse
                                            Sen üzülme  ben varım...

Dinlerken keyif aldığım şarkılardan biri daha. En çok "Memleketim" şarkısıyla hatırlıyoruz Ayten Akman'ı. Aliye dizisinden sonra da Ben Varım uzun süre gündem de kaldı. İkinci baharını yaşayan şarkılardan biri oldu.
Ve yine bir klasiği daha eskitmeyi başaramadık.

4 tane önemli sanatçıya yer verdm yazımda. Peki neden?
Daha burada yazabileceğim birçok sanatçı var.Esmeray,Özdemir Erdoğan,Ali Kocatepe,Erol Evgin gibi saymakla bitmeyecek sanatçılar.

Ben,70-80'lerin parçalarını,sadee Türke değil,çok severek dinliyorum. Çocukluğum da,çıkan kasetleri takip eder,hangisini alacağımı şaşırırdım. Şimdi ise,alacak albüm bulamıyorum. 1-2 şarkı gündeme geliyor ve ne yazık ki hepsi de sezonluk oluyor.

O yılların daha anlamlı,daha temiz olduğuna inanıyorum ben. Bu şarkıları dinlerken,ruhumun gerçekten dinlendiğini ve huzurla dolduğunu hissediyorum. Gerçekten bir şarkı dinlediğimi anlıyorum. Farklı bir tat alıyorum.

Bu akşam,bilgisayarımın başıma geçtim,çok nadir yaptığım,radyoyu açtım. Radyo D' de eski şarkılara yer verilen bir program olduğunu biliyordum. Ancak,sürekli bir radyo dinleyecisi olmadığım için,zamanlarını bilmiyordum. Bu akşam,şansıma Bir Zamanlar adlı program denk geldi ve keyifle dinledim. Dedim ki,bunu sizlerle de paylaşayım.

Eğer,kirlenmemiş bişeylere ihtiyacınız varsa,iy gelen bir program. Dinledikçe,keşke o zamanlarda yaşasaymışım diyorum.

O zamanlardan sevdiğim güzel bir şarkının linkini sizlerle paylaşmak istedim... 







 


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder