3 Eylül 2009 Perşembe

Enflasyon Düşmüş

Bugün takip ettiğim haberler de enflasyonun düştüğünü okudum.Tüketici enflasyonu 0.30 düşmüş.Üretici fiyatları ise 0.42 artmış.
Günlerdir televizyonlarda dönen reklamları hatırlarsınız,"alın verin ekonomiye can verin"sloganlı.Bu reklamların mı etkisi oldu,yoksa vatandaş olmayan paralarını harcamaya mı başladı bilemiyorum.Ancak,son yıllarda çıkan ekonomi haberlerine inanmıyorum.Bundan birkaç yıl önce,ekonomide 6.2'lik büyüme olmuştu.Ancak,açıklamalara göre vatandaş bunu hissedemezdi.Çünkü,büyüme vatandaşın cebine yansıtılmamıştı.Ama önemli olan ekonomimizin büyümesi öle değil mi?Şimdi de vatandaşın cebine yansımış ama vatandaş farkedemiyor sanırım.Yansıtılmamaya alışkın olduğu için olabilir.Yada artık görebilmesi için daha büyük gelişimler olması lazım.Fakir hala fakir,zengin hala zengin.Sokaktaki herkes parasızlıktan dert yanıyor ancak TÜFE artmış.
Açıkçası,ben,krizin etkilerini azaltmak,olmayan parayla,vatandaşı alışverişe teşvik etmek için çıkan haberler olarak görüyorum bunları.Evet,insanların alışveriş yapması krizi azaltır,ekonomiyi canlandırır.Basit bir ekonomi teorisi.Ancak,vatandaşta keyfe keder harcayarak para var mı,neyi harcayarak düşünen yok sanki.Devletin verdiği maaş,ev kirası,faturalar,erzak derken ay sonunu zor getiriyor.Hele ki bir de okuyan çocuğu varsa ailenin vay haline.Peki eve ekmek zor alınırken,birde ekonomiyi hareketlendirmek vatandaşa mı düşüyor?
Başkaları batırsın,vatandaş kurtarsın.

Devlete canlı bir ekonomi,vatandaşa bol kazançlı günler diliyorum...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder